Uudised

Haridusprogramm "Meritsi rikkaks" 16. november


Eheda ajalooga tutvumas!
Ajaloo õpetaja Siiri Aiaste:
"Meie kodulinn Tallinn on oma vanalinna osaga suurepärane õpikeskkond keskaja teemaga lähemalt tutvumiseks. 7.klasside õpilased osalesid haridusprogrammis Meritsi rikkaks. Programmi raames tutvuti nii Suurgildi kui ka Paksu Margareeta hoone ja ajalooga. Kahe muuseumituuri vahele jäi kerge lõunapaus Raekoja hoone keldris asuvas keskaegse miljöö ja teenindusstiiliga kõrtsis Draakon. Õpilased olid üllatunud, et puljongi tarvis lusikat ei antud ja et pidid seda jooma keskaegse kombe kohaselt üle kausi serva luristades…
Mitme tunni jooksul said õpilased lähemalt tutvuda erinevate keskaja kaubandust, käsitööd ja merendust puudutavate eksponaatidega. Oma teadmisi ja giidi tutvustuse tähelepanelikku kuulamist said õpilased proovile panna, kui tuli meeskonnatööna kokku sobitada ajajoon oluliste sündmuste toimumise järjekorrast; elevust valmistas köie valmistamine ja täpse kaalutehingu teostamine; keskaegsete lõhnade nuusutamine jms.
Õpilaste tagasiside oli positiivne: meeldis õpitut üle korrata keskaegset olustikku ja esemeid oma silmaga üle vaadates, käega katsudes oskusi proovile panna. Olgugi et mõne jaoks tundus programm pikk ja väsitav, siis lisaks teadmistele said õpilased värske õhus viibida ja arvestatava hulga samme liigutud."
Eheda ajalooga tutvumas!
Ajaloo õpetaja Siiri Aiaste:
"Meie kodulinn Tallinn on oma vanalinna osaga suurepärane õpikeskkond keskaja teemaga lähemalt tutvumiseks. 7.klasside õpilased osalesid haridusprogrammis Meritsi rikkaks. Programmi raames tutvuti nii Suurgildi kui ka Paksu Margareeta hoone ja ajalooga. Kahe muuseumituuri vahele jäi kerge lõunapaus Raekoja hoone keldris asuvas keskaegse miljöö ja teenindusstiiliga kõrtsis Draakon. Õpilased olid üllatunud, et puljongi tarvis lusikat ei antud ja et pidid seda jooma keskaegse kombe kohaselt üle kausi serva luristades…
Mitme tunni jooksul said õpilased lähemalt tutvuda erinevate keskaja kaubandust, käsitööd ja merendust puudutavate eksponaatidega.
Oma teadmisi ja giidi tutvustuse tähelepanelikku kuulamist said õpilased proovile panna, kui tuli meeskonnatööna kokku sobitada ajajoon oluliste sündmuste toimumise järjekorrast; elevust valmistas köie valmistamine ja täpse kaalutehingu teostamine; keskaegsete lõhnade nuusutamine jms.
Õpilaste tagasiside oli positiivne: meeldis õpitut üle korrata keskaegset olustikku ja esemeid oma silmaga üle vaadates, käega katsudes oskusi proovile panna. Olgugi et mõne jaoks tundus programm pikk ja väsitav, siis lisaks teadmistele said õpilased värske õhus viibida ja arvestatava hulga samme liigutud."